Skol-tips

2013-12-11 @ 17:34:54 | Permalink | plugg
 
Hur du kommer i tid
- Ha en klocka! Alltid bra, oavsett om det är mobilen, en vanlig kocka eller ett armbandsur.
- Sätt påminelse ifall du skulle glömma när du slutar.
- Om du ser en klasskompis gå iväg till klassrummet, gå då du med! 
 
Hur du hänger med:
- ANTECKNA! Jag lär mig otroligt mycket av att anteckna under genomgångar, på så sätt behöver du inte plugga lika mycket när det väl blir prov på schemat.
- Använd tiden du har på lektionerna, det hjälper jättemycket. För det är ju alltid bättre om man har gjort det som behövs och slipper arbeta hemma?
 
Hur du ändå har kul:
- Skoja med dina vänner! Jag kan ha kul med mina kompisar och även arbeta.
- Uttnytja rasterna. Ha kul där om du inte får ha roligt på lektionen för läraren.
- Säg till dig själv att det du arbetar om är roligt, om du verkligen intalar dig det och försöker så blir det roligt!
 
 

Kommentarer
Postat av: MADDISENJ.SE

Vilka bra tips!!

Svar: Tack! :D
Frida Svedberg

2013-12-11 @ 22:17:54
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback