Vart är dagens ungdom på väg?

2013-11-19 @ 17:48:18 | Permalink | SERIÖST
Bloggningen har inte varit på topp igår eller idag på grund av att det händer rätt mycket i skolan just nu. Igår så hade en i min klass skrivit på mitt skåp såhär:
"gå och dö jävla smart skalle". Jag förstår inte. Känns som alla har något emot mig just nu.
 
Vad tänker folk med nu för tiden? Fattar de inte hur vidrigt det är att göra så mot någon? En uppmaning att ta självmord. Före du säger något, fundera över hur du hade mått om någon sagt det till dig. Hur hade du mått om någon hade sagt åt dig att gå och dö? Inte särskilt bra, eller hur? INGEN kan ju knappast bli glad av att få en självmordsuppmaning?! 
 
Och vet ni vad det värsta var? Jo, att jag inte hade gjort ett skit mot den som gjorde det. Hur sjukt är inte det då? Att någon som man trott varit jättesnäll går och skriver något sånt på en annans skåp, herregud.
 
Jag orkar inte bry mig längre. Igår var jag väldigt upprörd, men nu, fuck this. Jag orkar verkligen inte längre. Lärare vet om det, men jag tänker inte göra något mer. Inte ett skit.
För om någon som jag inte ens gjort något mot beter sig så, då är det inte värt det.
 
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Boel

Fan vad stört! Bry dig inte om dem! Sjuka människor!

Sv: Kul att du är lika taggad :D
Tack så mycket! Lycka till du med !

Svar: Ja, typ så känner jag med! Ska skita i de idioterna ;)
Frida Svedberg

2013-11-19 @ 17:58:14
URL: http://bowelz.blogg.se
Postat av: vanja

sv: tack så mycket :) nej min syster gjorde det

Svar: Okej! Hur gammal är hon? :)
Frida Svedberg

2013-11-19 @ 18:30:32
URL: http://vvanja.blogg.se
Postat av: vanja

sv: aa :)
hon är 18

Svar: Okeej :) förstod inte riktigt, menar du att du köpt den online? I så fall, kan du länka den då? :)
Frida Svedberg

2013-11-19 @ 18:42:56
URL: http://vvanja.blogg.se
Postat av: Linda

Svar; TACK för din kommentar, Frida!

Angående ditt inlägg, SKIT i dem, helt ärligt. I detta fallet är de bara avundsjuka. Det visar bara på att du har huvudet över dem :) hade de inte känt att du "stod över dem", hade de inte känt något behov av att göra något sånt. Det som de skrev säger mer om dem än om dig, tänk på det. Inte värt att lägga tid på! Stay strong och som du sa - fuck them.

Var bara tvungen.. Blir så arg när jag läser sånt här. Så fruktansvärt barnsligt och onödigt.

Svar: Tack själv för din kommentar! Jag ska skita i de för de är inte värda att läggas tid på! :) Vet, så barnsligt av de, och min förra bästis var med på de, det är jag helt säker på. Och gissa vad då? Hon har själv varit mobbad, och jag var den som hjälpte henne, och nu mobbar ju nästan hon mig! Komiskt..
Tack för tipsen och kommentaren igen! ♥ Ska göra det du skrev ;)
Frida Svedberg

2013-11-19 @ 20:05:23
URL: http://www.improveme.se/lindapatricia
Postat av: Linda

Vet du vad jag tror? Att hon gör allt för att passa in i det gänget hon umgås med nu. Håller hon inte med dem och gör som dem så är hon väl rädd att de inte vill vara med henne längre. Jag minns att tankebanorna gick så när man var yngre.. Hon vill helt enkelt inte tappa sin plats.

Antingen lär hon komma tillbaka senare och be om ursäkt om hon faktiskt mått dåligt över det. Eller så tänker hon fortsätta och skiter i vilket. I sådana fall tycker jag, hur svårt det än kan vara, att du ska ge upp den vänskapen. Vi är bara värda det bästa, dem som sårar en gång på gång är inte värd vår uppmärksamhet. Imponeras av att du verkar så mogen! Fortsätt så, det kommer du långt på! :)

Ha en fin kväll nu och lycka till med allt.

Svar: Du har verkligen en poäng i det du skriver. Hon har alltid varit en osäker typ, så ja hon är nog rädd att dem inte vill vara med henne.
Jag har redan gett upp den vänskapen på grund av sllt hon sagt och gjort (nämnde långt ifrån allt i bloggen ;) så med henne är det adios! :) Det verkar som om du och jag tänker ungefär likadant, för dem har fått sin chans och dem tog den inte så dem är inte värda min uppmärksamhet!
Tack för råden och tipsen eller vad man ska kalla det! Jag tror jag kommer ta hjälp av de nu! :) Du gjorde mig verkligen glad på en minut typ, så tack igen!
Frida Svedberg

2013-11-19 @ 20:38:30
URL: http://improveme.se/lindapatricia
Postat av: Sofia

Skit i dom som håller på!! Dom är inte värda din tid eller energi! Du är så mycket bättre än dom! Hoppas att allt löser sig för dig! :D

Svar: nä det är de verkligen inte! :) Tack, det hoppas jag med :D ♥
Frida Svedberg

2013-11-22 @ 12:01:02
URL: http://Sofiiianilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback